Today's Current Affairs in Hindi- Current Affairs 7 October 2020

राष्ट्रीय

केंद्र ने प्रधानमंत्री खाद्य योजना के तहत स्ट्रीट फूड विक्रेताओं को ऑनलाइन लेने के लिए स्विगी से हाथ मिलाया

  • प्रधान मंत्री स्ट्रीट वेंडर की AtmaNibhar Nidhi (PM SVANidhi) योजना, आवास और शहरी मामलों के मंत्रालय (MoHUA) के एक हिस्से के रूप में, स्विगी के साथ एक समझौता ज्ञापन में प्रवेश किया है, जो भारत में प्रमुख खाद्य ऑर्डरिंग और डिलीवरी प्लेटफ़ॉर्म पर स्ट्रीट फूड विक्रेताओं को ऑनबोर्ड करने के लिए है। इसका ई-कॉमर्स प्लेटफ़ॉर्म, उन्हें हजारों उपभोक्ताओं तक ऑनलाइन पहुँच प्रदान करता है और इन विक्रेताओं को अपना व्यवसाय बढ़ाने में मदद करता है।
  • एमओयू का आदान-प्रदान संयुक्त सचिव संजय कुमार और मुख्य वित्तीय अधिकारी, स्विगी राहुल बोथरा, सचिव, आवास और शहरी मामलों के मंत्रालय (MoHUA) दुर्गा शंकर मिश्रा, और स्विगी और मंत्रालय के अधिकारियों की उपस्थिति में वेबिनार के माध्यम से किया गया था।
  • अहमदाबाद, चेन्नई, दिल्ली, इंदौर, और वाराणसी के नगर आयुक्तों ने भी वीडियो कॉन्फ्रेंसिंग सुविधा के माध्यम से समारोह में भाग लिया क्योंकि MoHUA और Swiggy इन पांच शहरों में 250 विक्रेताओं पर बोर्डिंग पायलट कार्यक्रम चलाकर शुरू करेंगे।

 सीएम अरविंद केजरीवाल ने "युद्ध प्रदुषण के विरुध’ अभियान का किया शुभारंभ

  • दिल्ली के मुख्यमंत्री अरविंद केजरीवाल ने दिल्ली में प्रदूषण स्तर को कम करने के लिए प्रदूषण विरोधी अभियान "युद्ध प्रदुषण के विरुध" शुरू करने की घोषणा की है। दिल्ली सरकार द्वारा धूल हटाने के लिए एक विशेष एंटी-डस्ट अभियान चलाया जा रहा है।
  • अभियान के तहत, पूसा कृषि संस्थान द्वारा विकसित एक तकनीक का इस्तेमाल पराली जलाने के खतरे को रोकने के लिए किया जाएगा। इसके अलावा सरकार प्रदूषण से संबंधित शिकायतों के लिए एक फोटो-आधारित ऐप 'ग्रीन दिल्ली' लॉन्च करेगी। यह ऐप इस महीने के अंत से पहले नागरिकों के लिए लॉन्च किया जाएगा।

 अंतरराष्ट्रीय

वीडियो कॉन्फ्रेंस के माध्यम से 17 नवंबर को आयोजित किया जाएगा 12 वां ब्रिक्स शिखर सम्मेलन

  • 12 वां ब्रिक्स शिखर सम्मेलन वीडियो कॉन्फ्रेंस के माध्यम से 17 नवंबर 2020 को आयोजित किया जाएगा। इस प्लेटफार्म के इतिहास में यह पहला मौका होगा, जब वैश्विक C-19 महामारी के कारण इस बैठक को वर्चुली आयोजित किया जाएगा। यह शिखर सम्मेलन रूस की अध्यक्षता में आयोजित किया जाएगा।
  • ब्रिक्स शिखर सम्मेलन C-19 संकट के दौरान सदस्य देशों के बीच सहयोग को और मजबूत बनाने पर केंद्रित होगा। ब्रिक्स देशों के प्रतिनिधियों की बैठक का विषय “BRICS Partnership for Global Stability, Shared Security and Innovative Growth” है। वर्ष 2020 के दौरान, समूह के पांच देशों ने तीन प्रमुख स्तंभों पर अपनी रणनीतिक साझेदारी जारी रखी: शांति और सुरक्षा, अर्थव्यवस्था और वित्त, सांस्कृतिक और लोगों से लोगों का आदान-प्रदान।

 बैंकिंग और अर्थव्यवस्था

सेबी ने रिस्क-ओ-मीटर को "बहुत उच्च जोखिम" के रूप में नामित करते हुए शुरू की नई श्रेणी

  • बाजार नियामक भारतीय प्रतिभूति और विनिमय बोर्ड (SEBI) ने म्यूचुअल फंड योजनाओं में निवेश करने वाले निवेशकों को चेतावनी देने के लिए अपने म्यूचुअल फंड (MF) रिस्कॉमीटर टूल पर एक नया "बहुत ही उच्च जोखिम" श्रेणी पेश किया है।
  • वर्तमान में म्यूचुअल फंड (एमएफ) जोखिम-ओ-मीटर की पांच श्रेणियां हैं - निम्न, मध्यम कम, मध्यम, मध्यम उच्च और उच्च। यह योजना के जोखिम स्तर को इंगित करता है।
  • संशोधित 6 श्रेणियां रिस्क-ओ-मीटर 01 जनवरी 2021 से लागू होंगी।

 पुरस्कार

रॉजर पेनरोज, रेनहार्ड गेंजेल और ऐंड्रिया गेज के नाम फिजिक्स का नोबेल पुरस्कार

  • रॉयल स्वीडिश एकेडमी ऑफ साइंसेज ने 6 अक्टूबर 2020 को भौतिकी में 2020 के नोबेल पुरस्कार की घोषणा की।
  • ब्लैक होल की खोज के लिए रोजर पेनरोज़ को पुरस्कार का आधा हिस्सा दिया गया है; और अन्य आधे हिस्‍से मे संयुक्त रूप से रेनहार्ड जेनजेल और एंड्रिया घेज़ को दिया गया है।
  • ब्रिटेन के रोजर पेनरोज़ को "इस खोज के लिए सम्मानित किया गया है कि ब्लैक होल का गठन सापेक्षता के सामान्य सिद्धांत का एक मजबूत पूर्वानुमान है"
  • अमेरिका के रेनहार्ड जेनजेल और एंड्रिया गेज़ ने संयुक्त रूप से "हमारी आकाशगंगा के केंद्र में एक सुपरमैसिव कॉम्पैक्ट ऑब्जेक्ट की खोज के लिए जीता है।"

 IACC रतन टाटा को लाइफटाइम अचीवमेंट पुरस्कार प्रदान किया

  • इंडो-अमेरिकन चैंबर ऑफ कॉमर्स (IACC) ने बिजनेस आइकॉन रतन टाटा को भारत-यूएसए के बिजनेस रिलेशंस में उनकी अग्रणी भूमिका और ग्लोबल लीडरशिप में उनकी जीवन भर की उपलब्धि के लिए लाइफटाइम अचीवमेंट पुरस्कार प्रदान किया है।
  • टाटा, जिन्‍होने 2011-12 तक भारत के सबसे बड़े समूह 'द टाटा ग्रुप' का राजस्व लगभग 100 बिलियन अमरीकी डालर तक बढ़ा दिया, वह आज भी एक प्रभावशाली उद्योगपति, परोपकारी और मानवतावादी है।
  • इस पुरस्कार की घोषणा IACC "C-19 Crusader Award-2020" के आभासी कार्यक्रम में की गई थी। यह पहली बार है जब IACC ने किसी व्यक्ति को लाइफटाइम अचीवमेंट अवार्ड से सम्मानित किया।

 नियुक्ति और इस्तीफे

दिनेश कुमार खारा बने स्टेट बैंक ऑफ इंडिया के नए चेयरमैन

  • दिनेश कुमार खारा को स्टेट बैंक ऑफ इंडिया का नया चेयरमैन नियुक्त किया गया है। वह अगले तीन वर्षों तक के लिए बैंक के चेयरमैन होंगे। उनका कार्यकाल आज यानि 7 अक्टूबर से शुरू हो रहा है। देश के सबसे बड़े बैंक स्टेट बैंक ऑफ इंडिया में चेरयमैन के साथ उनकी मदद के लिए चार मैनेजिंग डायरेक्टर होते हैं।
  • वित्त मंत्रालय की ओर से नोटिफिकेशन जारी करके दिनेश कुमार को एसबीआई का नया चेयरमैन नियुक्त किया गया है। दिनेश कुमार मौजूदा चेयरमैन रजनीश कुमार की जगह यह जिम्मेदारी संभालेंगे, जिनका तीन वर्षों का कार्यकाल आज खत्म हो रहा है।

 रैंकिंग

महिलाओं के खिलाफ अपराधों में दिल्ली के बाद दूसरा मुंबई का स्थान : एनसीआरबी

  • राष्ट्रीय अपराध रिकॉर्ड ब्यूरो (NCRB) द्वारा जारी नवीनतम आंकड़ों के अनुसार, वर्ष 2019 के दौरान 12,902 मामलों में राष्ट्रीय राजधानी दिल्ली के बाद मुंबई में 6,519 मामले दर्ज किए गए।
  • दिल्ली के बाद महिलाओं के खिलाफ सबसे अधिक अपराधों को दर्ज करने में मुंबई देश के 19 शहरों में दूसरे स्थान पर है। मुंबई में जयपुर (235), लखनऊ (175.4), दिल्ली (170.3), इंदौर (169.1), पटना (102.3), कानपुर (98.5), नागपुर (93.6), बेंगलुरु (85.9) जैसे अन्य शहरों की तुलना में महिलाओं के खिलाफ अपराध की दर 76.5 है।
  • बच्चों के खिलाफ अपराधों के मामलों की अधिकतम संख्या की रिपोर्ट करने के लिए दिल्ली और मुंबई को क्रमशः शीर्ष दो में स्थान दिया गया है।
  • मुंबई में सार्वजनिक परिवहन पर यौन उत्पीड़न की घटनाओं की संख्या सबसे अधिक है और पोर्नोग्राफी में बच्चों के उपयोग के लिए सबसे अधिक मामले दर्ज किए गए हैं।
  • वित्तीय राजधानी दिल्ली और जयपुर के बाद बलात्कार के मामलों की सूची में तीसरे स्थान पर रही।

 दिवस

विश्व कपास दिवस 2020

  • डब्ल्यूएचओ द्वारा मान्यता प्राप्त विश्व कपास दिवस (डब्ल्यूसीडी) 2019 से 7 अक्टूबर को अंतरराष्ट्रीय कपास उद्योग और समुदायों और वैश्विक अर्थव्यवस्था में इसके योगदान को मनाने के लिए मनाया जाता है।
  • इस दिन का उद्घाटन 7 अक्टूबर, 2019 को जेनेवा में विश्व व्यापार संगठन (डब्ल्यूटीओ) द्वारा किया गया था।
  • डब्ल्यूसीडी दिवस की शुरुआत कॉटन -4 देशों के समूह द्वारा की गई थी, जिसका नाम बेनिन, बुर्किना फासो, चाड और माली है, जो वैश्विक वस्तु के रूप में कपास के महत्व को दर्शाता है।

 वन्यजीव सप्ताह 2020: 2 से 8 अक्टूबर

  • भारत में प्रत्येक वर्ष वनस्पतियों और जीवों की सुरक्षा और संरक्षण के उद्देश्य से 2 से 8 अक्टूबर के दौरान वन्यजीव सप्ताह मनाया जाता है। पहला वन्यजीव सप्ताह 1957 में मनाया गया था। वन्यजीव सप्ताह 2020 2 अक्टूबर से 8 अक्टूबर 2020 तक मनाया जाता है। वर्ष 2020 में 66 वां वन्यजीव सप्ताह RoaR (Roar and Revive) – Exploring Human-Animal Relationships की थीम पर मनाया जा रहा है।
  • साल 1952 में भारतीय वन्यजीव बोर्ड का गठन और भारत के वन्यजीवों की रक्षा के दीर्घकालिक लक्ष्यों के बारे में जागरूकता बढ़ाने के लिए वन्यजीव सप्ताह को मनाए जाने विचार किया गया था। प्रारंभ में, 1955 में वन्यजीव दिवस मनाया गया था जिसे बाद में 1957 में वन्यजीव सप्ताह के रूप में अपग्रेड कर दिया गया था।

 पुस्‍तक और लेखक

दिल्ली के डिप्टी सीएम मनीष सिसोदिया ने “BAPU– The Unforgettable” बुक का किया विमोचन

  • दिल्ली के उपमुख्यमंत्री मनीष सिसोदिया ने महात्मा गांधी की 151 वीं जयंती के अवसर पर एक वर्चुली कार्यक्रम के दौरान “BAPU– The Unforgettable” शीर्षक एक कॉफी-टेबल बुक का विमोचन किया। यह वर्चुली कार्यक्रम दिल्ली अभिलेखागार और कला, संस्कृति और भाषा विभाग, दिल्ली सरकार द्वारा आयोजित किया गया था। इसके अलावा विभाग ने “Footprints of Gandhi Ji in Delhi” पर एक वेबिनार का भी आयोजन किया।
  • “BAPU– The Unforgettable” बुक पाठकों को सोचने और महात्मा गांधी की विचारधारा और दर्शन की एक झलक प्रदान करेगी। इस पुस्तक में दिल्ली के इतिहास, दुर्लभ तस्वीरों, एपिग्राफ और अन्य विवरणों के कई अनछुए पहलू भी शामिल हैं। 

"बाहुबली" श्रृंखला के लेखक आनंद नीलकांतन ने बच्चों के लिए लिखी पहली पुस्तक

  • बाहुबली श्रृंखला के लेखक, आनंद नीलकांतन ने अपनी पहली “The Very, Extremely, Most Naughty Asura Tales for Kids” शीर्षक बाल पुस्तक लिखी की है, जिसे कॉर्पोरेट मामलों के मंत्रालय के तहत पफिन्स पब्लिशर्स प्राइवेट लिमिटेड द्वारा प्रकाशित किया गया है।
  • यह किताब जुड़वाँ असुर कुंडक्का और मंडक्का की कहानी के बारे में है, जिन्हें स्कूल जाना अच्छा नही लगता। यह पुस्तक उन बच्चों को भारतीय पुराणों के बारे में जानने में मददगार होगी, जो इलेक्ट्रॉनिक गैजेट्स में लगे रहते हैं। इस पुस्तक के चित्र सुभदीप रॉय और शिलादित्य बोस द्वारा तैयार किए गए हैं।

Today's Current Affairs in English- Current Affairs 7 October 2020

National

MoHUA enters into MoU with Swiggy to take street food vendors online under PM SVANIDHI scheme

  • The Ministry of Housing and Urban Affairs has entered into an MoU with Swiggy, one of the leading food delivery platforms, to onboard street food vendors on its e-commerce platform under the Prime Minister Street Vendor’s AtmaNibhar Nidhi (PM SVANidhi) Scheme
  • The MoU aims at giving the street food vendors online access to thousands of consumers and help them grow their businesses.
  • The Ministry and Swiggy will run a pilot programme by on-boarding 250 vendors across five cities namely – Ahmedabad, Chennai, Delhi, Indore, and Varanasi.

CM Kejriwal announces campaign against pollution-‘Yudh Pradushan Ke Virudh’

  • Delhi Chief Minister Arvind Kejriwal launched a mega anti-air pollution campaign, saying polluted air can be life threatening in view of the C-19 pandemic.
  • Under the campaign “Yudh Pradushan ke Virudh”, separate plans have been prepared for each of the 13 pollution hotspots in the city.

 International

12th BRICS Summit to be held virtually on November 17, Russia to chair

  • The 12th BRICS Summit will be held on 17th November 2020 via video conference. The theme of the Meeting of the Leaders of BRICS countries is “BRICS Partnership for Global Stability, Shared Security and Innovative Growth”.
  • The Summit this year is being held under the Chairmanship of Russia and aims at a multifaceted cooperation between the member countries.

 Banking and Economy

Sebi introduces ‘very high risk category’ in risk-o-meter tool for mutual fund schemes

  • Market regulator Securities and Exchange Board of India (SEBI) has introduced a new “very high risk” category on its Mutual Funds (MF) riskometer tool, to warn investors, investing in mutual fund schemes.
  • Currently the mutual fund (MF) risk-o-meter has five categories – low, moderately low, moderate, moderately high and high. It indicates the scheme’s risk level.
  • The revamped 6 categories Risk-o-meter will come into effect from 01 January 2021.

 Awards

Roger Penrose, Reinhard Genzel and Andrea Ghez wins 2020 Nobel Prize in Physics

  • The Royal Swedish Academy of Sciences announced the 2020 Nobel Prize in Physics on 6th October 2020.
  • One half of the award has been given to Roger Penrose for black hole discovery; and the other half jointly to Reinhard Genzel and Andrea Ghez.
  • UK’s Roger Penrose has been awarded “for the discovery that black hole formation is a robust prediction of the general theory of relativity”
  • America’s Reinhard Genzel and Andrea Ghez have jointly won “for the discovery of a supermassive compact object at the centre of our galaxy.

 IACC presents lifetime achievement award to Ratan Tata

  • The Indo-American Chamber of Commerce (IACC) has presented the lifetime achievement award to business icon Ratan Tata for his pioneering role in the Business Relations of India-USA and for his lifetime achievement in Global Leadership.
  • Tata, who grew the revenues for India’s largest conglomerate ‘The Tata Group’ to nearly USD 100 billion by 2011-12, remains an influential industrialist, philanthropist and humanitarian to the day.
  • This award was announced in the virtual event of IACC “C-19 Crusader Award-2020”. This is the 1st time IACC conferred the Lifetime Achievement award to any individual.

 Appointments and Resignations

Dinesh Kumar Khara becomes new Chairman of SBI

  • The government of India has appointed Dinesh Kumar Khara as the new Chairman of State Bank of India for a period of three years. His appointment is effective from October 7. Currently, Khara is the Managing Director in-charge of Global Banking & Subsidiaries.
  • The Banks Board Bureau (BBB) had recommended Khara for the post of Chairman of SBI on August 28, ruling out an extension to Rajnish Kumar, whose term is ending on October 6.

 Ranking

Mumbai ranks second after Delhi in crimes against women, shows NCRB data

  • According to the latest data released by the National Crime Records Bureau (NCRB), Mumbai recorded 6,519 cases, after national capital Delhi at 12,902 cases during the year 2019.
  • Mumbai is ranked second among 19 cities in the country in recording the highest number of crimes against women after Delhi. Mumbai has 76.5 rate of crime against women as compared to other cities such as Jaipur (235), Lucknow (175.4), Delhi (170.3), Indore (169.1), Patna (102.3), Kanpur (98.5), Nagpur (93.6) and Bengaluru (85.9).
  • Delhi and Mumbai are ranked in the top two, respectively, for reporting the maximum number of cases of crimes against children.
  • Mumbai also has the highest number of sexual harassment incidents on public transport and recorded the highest number of cases for use of children in pornography.
  • The financial capital also ranked third on the list of rape cases after Delhi and Jaipur.

 Days

World Cotton Day

  • The WHO-recognised World Cotton Day (WCD) is observed on 7th October since 2019 to celebrate the international cotton industry and its contribution to communities and the global economy..
  • The day was inaugurated by the World Trade Organization (WTO) in Geneva on October 7, 2019.
  • WCD Day was initiated by the Group of Cotton-4 countries namely Benin, Burkina Faso, Chad and Mali to the reflect the importance of cotton as a global commodity.

 Wildlife week is celebrated on October 2 to 8.

  • The Wildlife Week was adopted by National Board of Wildlife.
  • This Week was conceptualized in 1952 with an objective of raising awareness to serve the long-term goal of safeguarding the lives of wildlife through critical action.
  • The Government of India is also established an Indian Board of Wild Life which works to improve awareness towards the preservation of wildlife.
  • The annual theme of the campaign is to promote the preservation of fauna of animal life.

 Books and Authors

Book named “Bapu-The Unforgettable” released by Delhi Deputy CM  Manish Sisodia

  • The Deputy Chief Minister of Delhi, Manish Sisodia released the book named “Bapu-The Unforgettable”.
  • The book was released on Gandhi Jayanti virtually through video conferencing.
  • The event was organised by the Delhi Archives & Department of Art, Culture and Language, Government of Delhi.
  • A webinar titled “Footprints of Gandhi Ji in Delhi” also took place in that event.

“Baahubali” series author Anand Neelakantan pens debut kids’ book

  • The author of Baahubali series, Anand Neelakantan has authored his first kid’s book titled “The Very, Extremely, Most Naughty Asura Tales for Kids”, published by Puffins Publishers Private Limited under the Ministry of Corporate Affairs.
  • The illustrations of the book are made by Subhadeep Roy and Shiladitya Bose.

FAQ's

Why is it important to read newspapers daily?

Reading newspapers daily not just enhances your grip on current affairs but also helps in clearing competitive exams, but also increases your vision of thinking about life.

How to make my general knowledge and current affairs stronger?

Keeping update yourself about current happenings in the world helps to make general knowledge and current affairs stronger.

How to remember GK and current affairs for competitive exams?

Making notes on each topic, solving questions, practicing current affairs Quiz, being positive, and staying healthy helps to remember GK and current affairs for competitive exams.

Which is the best app for daily news?

AP News, Feedly, Flipboard, Google Feed, Inoreader are some of the best apps for daily news.

Which is the best app for current affairs?

Toprankers is one of the leading apps providing better content for current affairs for various competitive exams.

How to stay informed about current events?

Staying updated with national and international news, subscribing to social channels, communicating with people will help stay informed about current events.

Which is the best online current affairs site for bank exams?

All India Exams, Toprankers, Online tayari.com, bankexamsindia.com, bank-po.org are few best online current affairs sites for bank exams.

Start Discussion
Ask DoubtsAsk Doubts
Post MCQPost MCQ
Share InfoShare Info
Discard PostDISCARD

What would you like to ask?

Add Image ADD IMAGE
Ongoing Discussions (All)
ARUNDHATI BHARAT MANWATKAR

QUERY 7 days ago

sociology
how can i start its preparation ?
1 LIKES 0 COMMENTS
Gangadhar Tiwari

QUERY 19 days ago

Ssc cgl
How can I command over Gs section?
0 LIKES 0 COMMENTS
Uma shankar

QUERY 22 days ago

Nice
0 LIKES 0 COMMENTS
Pranjali Agrawal

QUERY 1 months ago

Legally PDF
From where can I get the yearly Legally magazine PDF?
4 LIKES 0 COMMENTS
Nimish Ranjan

MCQ 1 months ago

Trigonometry
tan square theta is equal to
cos square theta
sin square theta
sin square theta / cos square theta
all of the above
excessively sun burnt skin
1 LIKES 62 COMMENTS 66 ATTEMPTS
Pranjali Agrawal

MCQ 1 months ago

On October 7,2020, India and Myanmar agreed to work towards the operationalization of which port and when was it built?
Thilawa Port, 2017
Sittwe Port, 2016
Yangon Port, 2016
Mawlamyine, 2015
3 LIKES 96 COMMENTS 101 ATTEMPTS
Rupiya Khatun

QUERY 1 months ago

sir from where i will get mock analysis vedio
4 LIKES 0 COMMENTS
Admin Discussion Admin

QUERY 1 months ago

Post Attachments
Daily Current Affairs
4 LIKES 0 COMMENTS
Admin Discussion Admin

QUERY 1 months ago

Post Attachments
Daily Current Affairs
4 LIKES 0 COMMENTS
Harshithsai Boddu

MCQ 1 months ago

August mcq
1.Unnat Bharat Abhiyan centre of which institution has partnered with CSIR and Vijnana Bharti for promoting rural development?
IIT Madras
IIT Guwahati
IIT Kharagpur
IIT Delhi
2 LIKES 194 COMMENTS 203 ATTEMPTS
Admin Discussion Admin

MCQ 1 months ago

What is the total outlay of the new Central Sector Scheme of financing facility launched by PM Modi under the Agriculture Infrastructure Fund?
Rs 2 lakh crore
Rs 1 lakh crore
Rs 3 lakh crore
Rs 4 lakh crore
0 LIKES 191 COMMENTS 193 ATTEMPTS
Admin Discussion Admin

MCQ 1 months ago

CANI project is related to?
renovation of defence equipment
high speed broadband connections
maintenance of sea ports in India
security of financial transactions
1 LIKES 161 COMMENTS 165 ATTEMPTS
Admin Discussion Admin

MCQ 1 months ago

Which nation declared a state of environmental emergency on August 7, 2020?
Maldives
Mauritius
Indonesia
Malaysia
2 LIKES 218 COMMENTS 220 ATTEMPTS
Admin Discussion Admin

MCQ 1 months ago

Which organization has launched the loyalty platform ‘nth Rewards’?
Google Pay
NPCI
State Bank of India
PayTm
1 LIKES 181 COMMENTS 185 ATTEMPTS
Admin Discussion Admin

MCQ 1 months ago

Wrestling legend James Harris passed away at the age of 70 on August 9. He was popularly known by which name?
Kamala
Baby Bull
The Dragon
Stone Cold
2 LIKES 171 COMMENTS 174 ATTEMPTS
Scroll to Top
View Discussions By

All DiscussionsAll Discussions

QueriesQueries

Multiple choice QuestionsMCQ

Shared InfoShared Info

My PostsMy Posts